Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

středa 4. března 2015

Oblékáte se přiměřeně vašemu věku a co to vlastně znamená?


Minule jsem v komentářích dostala zajímavou otázku, která dle mého názoru rozhodně stojí za zamyšlení. Co podle vás znamená oblékat se přiměřeně svému věku? Nemyslím tím nošení mini či velkých výstřihů u starších dam, ale spíše opačnou situaci.

Je pravda, že například takový velký huňatý kožich rozhodně může nějaké roky přidávat, ale nemusí to být pravidlem, pokud jej nositelka umí vynést správným způsobem. Takových kousků je spousta a určitě není při jejich volbě trocha obezřetnosti. Zároveň mne ale napadá, kde hledat srovnání? Jak se vlastně ,,správně" oblékají naši vrstevníci, aby to odpovídalo?

Dále jsou také různé situace,kdy je vhodné outfit přizpůsobit už jen jako projev úcty a respektu lidem, se kterými člověk přijde do styku. Tak jako na pracovní schůzku do kanceláře nepůjdu v converskách a jeansech, tak si na návštevu u babičky nevezmu krátkou sukni či výstřih do pasu. Určitě chápete, co tím myslím.

Proto bych řekla, že je poměrně složité o někom prohlásit, že se neobléká přiměřeně svému věku. Každý máme svůj styl, někdo má raději elegantnější vzhled, jiný je spíše pro sportovní módu a je jasné, že každý z těchto stylů působí jinak. Nejdůležitější je cítit se dobře, ruku v ruce s vhodně zvolenými kousky pro danou situaci a vaše potřeby. Určitě je potřeba si dávat pozor, aby ze sebe člověk nedělal diblíka a nebo zbytečně nebyl za šedou myšku, ale zároveň se držel svého vkusu a cítil se v tom dobře i třeba s ohledem na svoji aktuální náladu.



A co mám na sobě dnes?

Před týdnem jsem si z Anglie přivezla tento trenčkot a protože bylo bezvadné počasí a ani moc nefoukalo, neváhala jsem. Měla jsem trošku obavy, aby se moc nekrčil, při žehlení to bylo poměrně náročné, ale prozatím se osvědčil, tak doufám, že to tak bude i nadále a já budu mít skvělý nový kousek v šatníku, jenž budu nosit s radostí. Pořídila jsem si jej v H&M i s milou 25% slevou, kterou získáte, když se zaregistrujete k odběru jejich newsletteru. V Anglii stačí poslat smsku a máte slevu ihned, tak pokud plánujte nějaký nákladnější kousek, rozhodně neváhejte. A sleva platí pouze na jeden kus.

Botky jsem ulovila v podzimních slevách těsně před odletem na dovolenou a teď jsem je měla poprvé na sobě. Už jsem i docela uvažovala, že je prodám, nebyla jsem si jistá, zda je unosím, ale díky širokému podpatku jsou neocenitelným kouskem na lítačku po městě, obzvláště u nás v Olomouci, takže je rozhodně nedám.

Zbytek outfitu jsem doladila dle svého vkusu, ono hlavní dominantou je trenč a klobouk, pak už to bylo jednoduché.

Mějte se hezky a budu se těšit na vaše názory!

trenčkot: H&M, jeans: Asos.com, boty, klobouk: Baťa, kabelka: Christian Dior, šperky: Pandora, Cruciani, Swarovski, šál: Peek&Cloppenburg 











40 komentářů:

  1. Ach jo, já sem opravdu už nemůžu chodit, zase potřebuji něco, co máš Ty...Ten klobouk je fakt krásnej, no....moc Ti to sluší
    Nebyla Ti v těch botech zima? Já si pořád říkám, že ty jarní boty už taky vytáhnu, ale ještě jsem to neudělala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klobouky jsou podle me musthave poslední zimy, takže pokud se v nich citis, rozhodne neváhej!

      Vymazat
  2. Přiměřeně věku...ne jen v oblékání, protože to je velice obecné. Když děti napodobují dospělé (malá holčička si vezme šaty a lodičky maminky), je to úsměvné, ale přirozené. Naopak když si babička oblékne nějaký módní trend dospívajících dívek, je to až směšné. Na druhou stranu, proč ne?
    Oblečení pro sport nezná věkovou hranici vůbec, je to funkční oblečení.
    Elegantní styl může nosit každá žena už od doby dospívání až do nekonečna.
    Dále záleží na společnosi, na události, na vkusu. Tělo starých lidí bude vždy nějak vypadat, ale to není důvod zákazu chodit na koupaliště nebo zakázat výstřih.
    U nás je z nějakého důvodu vžitá uniformita šedi. Hlavně nevyčnívat, ať se nedostanu do řečí.
    Ještě že tu jsou lidé, jako jsou blogerky, které prezentují, že to jde.
    Dnešní, i předchozí outfit je můj šálek a s přicházejícím jarem to bude stále lepší ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libi se mi Aleši, jak si nazorove sekundujeme a naše myšlenky se ubírají stejným směrem.

      A ted uz bude venku stále lépe, tomu budou odpovídat i outfitu, takže spokojenost bude na obou stranách.

      Vymazat
  3. Dokonaly outfit a ty boty jsou nadherne! Takto oblecena bych se citila moc dobre, toto je pro vsechny vekove kategorie! Oblekani primerene k veku je zajimave tema a uzce s tim souvisi i typ postavy a celkovy vzhled. Vim, ze bych v mem veku nemela uz nosit mini, ale naopak mi slusi a nohy je ta cast tela, ktera stoji jeste za vystaveni. Rika se, ze i vlasy by mely byt kratsi. Ano, budu je muset zkratit, ale dokud to jde, tak je nechavam dlouhe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, je mini a mini, v tvém podání to rozhodne stále vypadá na úrovni! No a zkrátit ty tvoje krasne vlasy? To ani náhodou!

      Vymazat
  4. Veroniko,ja si naopak myslim,ze ti to posledni rok velice slusi a ze sis nasla svuj styl.Nevim co znamena oblekat se dle veku ...myslim,ze dulezitejsi je respektovat prilezitost,postavu atd.Taky si myslim,ze holka v nasem veku (jsme stejne stare) se pohybuje v jine spolecnosti a ma jine povinnosti jako 18tka ktera muze cele dny behat v kozene bundicce a teniskach...
    Tenhle outfit je skvelej a libi se mi jak barevne sladeni tak jednotlive kousky..hlavne bozi boty ktere bych si v obchode ani nevsimla a.takto na tobe jsou uzasne.hezky den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto s tebou souhlasím a jsem rada, ze ma myšlenka byla pochopena a zároveň jsem komentáři utvrzena v tom, ze to beru ze správného konce.

      Vymazat
  5. Veronikooo! Co mi to děláš!? :D Jsem z Ol., mám úplně stejný boty a stejný klobouk jen v černé a včera jsem si koupila podobné slimky! I takovou šálu mám, ale víc do béžova a totéž baloňák! Ok, nemám tak hezký nohy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je dobrý! Vidis jak vytribeny vkus obě máme :-)

      Vymazat
    2. Veru, tak mě napadá, poraď prosím, kam chodíš ke kadeřnici, pokud teda chodíš v Ol.?

      Vymazat
    3. Mam velice sikovnou kadeřnici v Ol, písni mi do emailu ;-)

      Vymazat
  6. Verunko, tady jsi fakt kočka! <3 Nádhera!!! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Kabát sice není mů šálek kávy, ale jako celek to na tobě vypadá hrozně hezky, krásná 11. fotka, jak sedíš na lavečce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rada, ze se ti celkový outfit libi! On je ten trenčkot takový fajn univerzální kousek, jak na šaty, tak k jeansum. No asi si k němu časem najdeš cestu, na blogu se jiste jeste objeví.

      Vymazat
  8. Krásný outfit jako vždycky.. Já si boty u Bati pořídila taky, ne přesně tyhle, ale stejný tvar a podpatek, akorát černé, škoda že bez pásku přes nárt, to mám ráda, nožka je pak taková stabilnější a pro mě, co podpatky nenosí často je to lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, mam pocit ze vím které. Jsou ze změní kolekce, jeste myslim i ve vinove a mají vzor jakoby krokodyli kůže. Jsou taky moc hezké!

      Vymazat
  9. Mně příde, že NĚKTEŘÍ češi jsou v tomhle hrozně "zaprdění"...Pořád se někde řeší ostatní, zda se oblékají v souladu se svojí postavou, věkem.. atd...nebo třeba názor jedné mé kamarádky, že starší paní by nikdy neměly (!!) nosit dlouhé vlasy......jako nad 50 let......absolutně nebyla schopna vysvětlit proč, ale prostě je to prý nevhodné :D no obecně je to podle mě o tom cítit se dobře a umět to nosit....daleko víc se mi líbí moda na ulici někde v anglii nebo z měst třeba v berlíně...která by u nás fakt neprošla :D někdy mě názory lidí tady asi fakt bavěj :)

    ad tvoje moda: nepříde mi, že to neumíš nosit a že bys potřebovala kvůli někomu něco měnit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidis, to je docela zajímavá zkušenost, až me napadá, ze někteří mají z domova některé názory opravdu pevné zafixovane, drží se jich a vlastne nad nimi ani nepremysli, kdyz to cely život treba od rodičů poslouchají.

      Jinak zrovna taková Anglie je v tomhle poměrně unikat :-D Tam potkavas skvele oblečené všechny věkové kategorie (i muže) na straně jedné a zároveň naprostý nevkus a nestoudnost jdoucí ruku v ruce s neochotou si přiznat své vlastní tělesné proporce či i ten vek.

      Vymazat
  10. Veru, nebyla Ti zima na nohy? Přeci jen nemáme v Olmiku ještě léto, aspoň já jsem strašný zmrzlík.
    Jinak mě se líbí když je někdo "chameleon" v módě a umí se přizpůsobit situaci.
    Já spíše volím pohodlnost ( šedá myš) , abych se cítila pohodlně a proklouzla bez povšimnutí...až mě to Verunko někdy na sobě mrzí, protože to co je šik určitě může být i pohodlné a přitom decentní (snad jsem to napsala srozumitelně). Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marketko, ja nenosím odhalené kotníky jen v létě, to bych si jich moc neuzila a rozhodne jsem v ten den nebyla ve městě jediná :-D

      Vymazat
  11. Veru chválila jsem už na Instagramu, moc krásné, jak klobouk, trenčkot a hlavně ty boty :-) Teď mě tak mrzí, že jsem si je u Bati taky nekoupila, ale bála jsem se toho světlého semiše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, on-line jeste asi jsou, viz odkaz v popisu. Tobě by slušely moc!

      Vymazat
  12. Verunko velmi pěkný outfit. Moc se mi líbí tělové, pudrové barvy. Jsou typicky ženské a i ,,obyčejným" jeansům dají šmrnc a eleganci. Klobouk je úžasný, také o nějakém přemýšlím, ale spíše o pánské verzi (nejsem příliš romantický typ). Šátky mám moc ráda, bez nich by modely byly neúplné a kolikrát stačí, k tmavému oblečení do práce, ležérně uvázat třeba fosforově žlutý šátek, doladit barvou nehtů a určitě vás nikdo nepřehlédne (a to nejen na přechodě :o)))). U trenčkotu se mi moc líbí řešení horní části. Přiznám se, že kabelka není úplně můj styl, ale k tomuto outfitu se zcela hodí. Tečkou na pomyslném dortíku jsou boty - nádherné, jak barva, tak vzor na širokém podpatku. Mám jedny krásné zelené lodičky se širokým podpatkem, ale nikdy jsem se na nich (na jakýchkoliv lodičkách) nenaučila chodit a moc mě to mrzí, přitom je miluji :o))) A úplný závěr jsou modré nehty :o))) Úžasné, také jsem zrovna zvolila tuto barvu.
    Doufám, že v Olomouci budeme potkávat více slečen, až už mladších či starších, v podobných outfitech. V módě se meze nekladou a člověk by se mě oblékat tak, aby se cítil dobře, slušelo mu to a hlavně to byl ,,on." Pokud se to někomu nebude líbit tak prosím, každý si můžeme myslet co chceme, ale pak se nedivme, že všude vidíme pouze šedivé myšky či naopak překombinované modely.
    Ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lilkovité, dekuji za mily komentář! Se vším souhlasím a jen na ten tvůj klobouk jsem zvedava, protože tenhle zrovna v panském stylu je. Dámské, jak mi bylo vysvětleno, jsou kulaté bez tech ,,promacklin". Myslela jsi tim ne tak širokou krempu?

      Vymazat
  13. Tak kdybych už neseděla, tak bych si z těch bot určitě na zadek sedla! :D ještě že tě to přešlo, prodat je dál, to by byla obrovská škoda, jsou fakt nádherné a skvěle ti každý, byť sebejednodušší outfit, oživí :) fakt super! a na kloboucích taky ujíždím, z loňského podzimu mám jeden šedý, ve kterém vypadám trochu jako Indiana Jones a asi nutně potřebuji další :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to se mas, ja šedý sháněla od podzimu, ale uz jsem taky na jeden narazila a mam jej na cestě. A botky si urcite nechám, nevím co me to popadlo :-D

      Vymazat
  14. Ono v diskusi nešlo o to, že se oblikáš nepřiměřeně věku. Šlo o to, že se strojíš tak, že vypadáš na 45+. Celkový styling, ne jen oblečení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kde jsi na diskuzi o tom, ze se stylizuji do 45+ četla? To zase musel sepsat nějaký inteligent.

      Vymazat
  15. Dneska je to podle mého vkusu a stylu. Vše se mi líbí, perfektně vše sedí i ladí, prostě perfektní. A musím podotknout, že tohle tě omlazuje až záříš! Trenchcoat je dokonalý, jak jsem psala už včera na fb stránce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adri, me o nějaké omlazovani nejde, nosím to, čem se cítím dobre. A ten trenčkot je kup jara, jsem rada, ze jsem mu neodolala, jsem zvedava, jestli si jej taky poridis!

      Vymazat
  16. Vypadáš skvěle. Moc ti to sluší :)

    Nevím, co přesně má znamenat "oblékat se dle věku". Na tom podle mě zase tak nezáleží. Záleží na postavě, na příležitosti. Může onen dotyčný být milionkrát stylař a být mu dvacet, ale pokud dojde na pohřeb v odrbaných džínách, tak je to pro mě prostě buran.

    Na druhou stranu, ač na to sama třeba nemám odvahu a vlastně ani chuť, se strašně ráda dívám právě na ty lidi, co vyčuhujou z davu a jsem všema deseti pro, ať je jich co nejvíc.

    Mojí mamince je padesát. Má postavu jak dvacítka...ale trička s nápisem "Sexy" atd. fakt nenosí, i když by mohla. Ale sukně má proklatě krátký :-D....

    OdpovědětVymazat
  17. Můj vkus teda nejsou boty. Ale trenčkot, džíny, klobouk? Heh, já tak chodím taky, béžový trenčkot, džíny (modré, šedé, černé), klobouk taky občas nosím. Nepřijde mi na tom nic věkově nepřiměřeného. Jistě, je to elegantní, ale tak se holt nechci oblékat do trekových bot a džín se sešlapanými nohavicemi, no. V tomhle vidím elegantní mladou ženu. Takže všechny pod čtyřicet musíme povinně chodit v tričkách s flitrovaným nápisem SEXY?

    OdpovědětVymazat
  18. Tenhle styl ti naprosto sedí a vypadáš perfektně. Je to celé takové ženské, jemné, ale zároveň sexy a elegantní. Navíc z toho cítím jaro a to je tak milé:). Myslím, že ten kdo řeší to jestli se k tomu či onomu hodí daná věc, ten by měl začít řešit něco úplně jiného. Jsou i důležitější věci :)

    OdpovědětVymazat
  19. Veru moc krásný outfit. Líbí se mi jak jsi sladila světle růžovou a béžovou, jde ti k vlasům. Kabátek je skvělý, děkuji za odpověď na instagramu, koukala jsem se na stránkách HMka a bohužel jsem podobný nenašla, ale určitě budu hledat dál. Máš moc pěkný blog, určitě je to místo kam se budu ráda vracet <3. K té první ´otázce´ Podle mě by měl každý nosit to na co se cítí. Třeba mně je 15 a od 12-13 bych nejraději nosila podpatky, třenčkot -kabátky, kabelky. A taky se mě všichni koukali jako na blázna, Dobře s těma podpatkama jsem to přehlanala (na normální nošení) , ale stejně jsem vždycky spíš milovala balerínky než tenisky. Vadí mi ty předsudky proč by měl někdo 13- ti nebo 12-ti letý měl nosit jenom sportovní styl. I když se lépe cítí v balerínách a šatech nebo sukni. Ty se podle mě oblékáš moc krásně, nevím kolik ti je, ale vypadáš mladě. A oblékáš se na to jak vypadáš a moc krásně <3 Kája

    OdpovědětVymazat
  20. Úplne krásny outfit! :) Ta kabelka je super , a veľmi ti sekne takáto staro-ružová. Pekné oživenie tým klobúkom a šatkou , alebo vzorom na topánkach. Proste bezchybný krásny outfit! :)
    http://patiblogfashion.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  21. Dokonalá kombinace barev, naprosto super! :-) A navíc ta kabelka je vážně top!
    http://veronicawill.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a přeji vám hezký den!

Veronika