Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

neděle 22. listopadu 2015

Americký business po česku aneb můj nákup Apple v Olomouckém iStores

DSC_4544


Pátek byl prostě báječný den!  

Odreagovala jsem se v posilovně, skvěle si odpočinula ve wellness a s vidinou příjemně stráveného večera jsem vyrazila na Shopping Night do Šantovky, s jasným cílem. Omrknout nějaké sportovní oblečení, zajít pro něco sexy do Intimissimi a poptat se v Apple iStores na dostupnost určitého produktu.

Víte, že jsem blogerka, mou velkou zálibou je focení a nově jsem pro vás začala natáčet i videa, která u vás mají báječné ohlasy. Člověk ale nesmí usnout na vavřínech a proto je mi už nějakou dobu jasné, že ke grafické úpravě a editaci tohoto všeho potřebuji daleko nadupanější mašinu, než jakou vlastním doposud. Nejsem odborník, ale proč se jím díky Apple nestát?

Toto řeším už několik měsíců a po přečtení mnoha recenzí, odborných magazínů, poradách s fotografy i jinými blogerkami, plus zaměstanci Apple Store ve Westfieldu vAnglii bylo rozhodnuto, že mým novým každodenním pomocníkem bude iMac. Schválil mi jej i partner, jehož celá firma stojí na značce Apple již mnoho let, což mě jen utvrdilo ve správnosti mé volby.

Ke značce Apple mám značnou důvěru a to nejen proto, že jsem z jejich telefonem jako náročný uživatel ( emaily, Youtube, videa, fotografování, sdílení všeho online) velmi spokojena, ale především díky nedávné návštěvě USA, kdy jsem byla uchvácena, s jakou rychlostí a precizností byly řešeny problémy desítek uživatelů v obrovském Apple Store v King od Prussia. Jen člověk vešel dovnitř a to vám povím, byl to prostor o velikosti velkého butiku H&M, okamžitě se jej někdo ujal a nasměroval jej do správné řady, která rychle ubíhala.

Bleskový servis (většinou bezplatný), úsměv, ochota, perfektní znalost sortimentu, vstřícnost. Tak znám značku Apple ze zahraničí.

Vánoce jsou za dveřmi, já potřebovala zjistit dostupnost PC s pamětí, kterou potřebuji a upřímně, do našeho Apple v Olomouci jsem se při vzpomínkách na servis v USA doslova těšila jako malá.


Jste zvědaví, proč tedy vznikl tento článek? Je to reklama? A nebo?

Krátce po půl deváté (jistě dohledatelné na kamerách) jsem s hlasitým pozdravem (je to taková moje zásada) vešla do Apple iStores v Šantovce v Olomouci, kdy jsem koutkem oka zahlédla, jak jeden prodavač/asistent prodeje zrovna opouští zákazníky, kteří přišli dříve. Já se šla pokochat svým vyvoleným a čekala jsem, kdy se mi začne někdo věnovat. No, kochala pět minut, deset minut a stále nic. 

Nikam jsem nespěchala, ale už jsem si vše vyzkoušela a proto jsem se na několik metrů vzdáleného člověka u pokladny s úsměvem obrátila a dotázala se jej, zda by na mě měl chvilku. Reakcí bylo odseknutí, že snad vidím, že je tam sám. No to jsem viděla a moc mi nedávalo smysl, proč mi to povídá. K tomu dodal, že za deset minut zavírá. Nechtěla jsem jej tedy zdržovat (bylo kolem třičtvrtě na devět) a znovu se jej s úsměvem zeptala, zda by se mi tedy mohl mohl věnovat. Na to konto jsem byla informována výčtem jeho potíží, mezi které patřilo od střevní chřipky, přes ignorantského šéfa bez zájmu o jeho zdravotní stav až po nutnost si spočítat kasu (to byla nejspíše ta bohabojná činnost, které se předchozí minuty věnoval) a jasně mi řekl, že pokud po něm něco chci, ať si jdu za ním k pokladně.

No víte, já nejsem konfliktní člověk, naopak se snažím být ke všem vždy zdvořilá a zpříjemňovat jim den, ve společnosti stejných lidí se pohybuji a reakcí mi vždy bývá adekvátní jednání. Proto mě tento nepřátelský a téměř agresivní přístup doslova šokoval a ač je mi to líto, musím se vám přiznat, ke konci diskuze jsem už na toho chudáka se zažívacími potížemi, nebyl milá ani přátelská, jednoduše nemám v povaze si nechat kálet na hlavu. Mě jako zákaznici do jeho soukromých strastí nic není a celkově se mě tento přístup muže k ženě dotknul. Pro úplnost zmiňuji, že jsem ani nestihla říci, za jakým účelem jsem prodejnu navštívila.

Nyní řeším otázku, zda si koupit přístroj u firmy se zmíněným přístupem k zákazníkovi. Jak už jsem uvedla výše, Apple jsem si zvolila jako značku, ke které chovám důvěru. A to nejen ohledně výkonnosti jejich PC, ale i servisem okolo, řešením případných závad a  běžných uživatelských problémů. Mám zakoupit PC v Olomouci a pokaždé do něj vstupovat s žaludkem na vodě v očekávání, co mě tam čeká? A jak by probíhal případný servis, řešení závad na přístroji?


A tak nějak přemýšlím nad tím, kde se stala chyba

Proč je zaměstnavatel chladný k pohodlí svého zaměstnance a nechá jej samotného na prodejně, přestože je informován o jeho infekčním virovém onemocnění (jak mi bylo také sděleno), tím pádem špatném tělesném a nejsppíše i duševním stavu. Proč mi ten zaměstanec jednoduše nemohl říci, že není schopný v ten moment plnit svoje zaměstnání a ať přijdu jindy? Já bych se neurazila, naopak bych to lidsky pochopila a  odešla s přáním dobrého zdraví.

Na závěr chci říci, že mě celá tahle záležitost velmi mrzí a přestože jsem odtud já sama odcházela se smíšenými pocity, nejvíce je mi líto člověka pracujícího v takových podmínkách.

Edit dle vašich poznatků: název prodejny Apple Stores jsem změnila na iStores což by mělo být tedy správně. Jako zákazník ale neřeším tyhle detaily, pokud vidím prodejnu s označením Apple nabízející Apple, která je totožná s prodejnami Apple v zahraničí. Jako běžný uživatel do vnitřní politiky nevidím a myslím si, že bych ani nemusela.

44 komentářů:

  1. To je hrozný, typický ćeský přistup. A je Veru opravdový Apple Store, nebo nějaký takový jako u mamky ve mestě, kde si oni jen nalepí logo na výlohu a tváří se, že jsou pravý Apple. Kdysi takový fungoval v Brně- myslím, že měli Nokia, že jsou přímo a nakonec to byl bazar mobilů..
    Máti si tam koupila údajně brand new Nokia telefon a telefon nešel ani zapnout či nabít a tak jsme šli zpátky druhý den a oni tedy, že jo opraví a za dva dny mamce volali, že telefon poškodila ona sama- že má vevnitř vodu a tudiž je neopravitelný.. No hrůza hrůz. Lhali jako když tiskne- mobil jsme nikdy neotvírali ani nenamáčeli.
    A peníze nevrátili ( kolem 6000 korun to tenkrát bylo)
    Mamka to tenkrát jen tak nenechala a vzala telefon do jiného obchodu a tam ho odeslali na opravu a žadnou vodu nikdy v sobě neměl- sice byl polámaný ale oni ho zvládli opravit a mamka ho použivala dlouho potom...i když sice za tu opravu musela platit.
    Takže zpět k tobě- v tom obchodě u vás bych si určitě nic nekoupila, vždyť jak by potom probíhala připadná oprava a servis??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, zkušenost tvojí mamky je hrozná, ale hlavne ze to dobre dopadlo.

      Prave ze řeším, jestli jej u nas v Olomouci tedy koupit a nebo jít nakonec do uplne jine značky, pokud by přístup na pobočkách Apple u nas měl byt vsude stejný.

      Vymazat
  2. V Šantovce není oficiální Apple Store (ten konec konců není nikde v ČR), pouze franchise pod značkou iStore (obdobně existují iStyle, iSetos...)
    Takže Apple za to, jaký je majitel a provozovatel iStore, opravdu nemůže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidis, takhle hluboko do teto veci nevidím, ale nesouhlasím s tim, že by pobočka značky jejiž produkty pod jeji značkou a odkazy na prodejnu jsou na oficiálních stránkach neměla s děním ve franchize nic společného. A zároveň v tvé odpovědi nemalé tam žádnou radu, jak postupovat dále.

      Vymazat
    2. To není žádné hluboké vidění do věci. To je elementární znalost, když už máš o Apple produkty zájem a zjisťuješ, kde je možné je zakupit osobně (když už nechceš online).
      A ne, značka opravdu nemůže za to, že po udělení franchise (tzn. prvotní podmínky reseller splnil) majitelovi přepne a začne se chovat jako idiot (třeba), najímá neschopné lidi (třeba) etc. Až si budou zákaznící stěžovat u zdroje (Apple), fracnhise může být odebrána, protože nesplňuje požadované kvality a kazí značce jméno. Ale to Apple opravdu nemá jak vědět "jen tak", sám od sebe.

      Rada padla níž - kup si to přímo od Apple, přes český oficiální eshop (ČR má to štěstí, že to lze).
      Servis poté vyřešíš znovu přes ofiko Apple - servisní linka ti nadiktuje seznam autorizovaných opraven ve tvém okolí (nebo v jekémkoliv měste si řekneš).
      Produkty Apple máme doma i v práci již léta, nikdy nebyl s ničím problém - ale komunikujeme přímo s Apple. Ne přes resellery (viz můj první příspěvek).

      Vymazat
    3. Jsem rada, ze to beres s nadhledem a jsem ti vděčná za tvé rady.

      Muj problem je v tom, ze i nakup počítače beru lidsky. Tedy si o tom produktu chci s někým popovídat, vyslechnout si jeho rady, tipy a doporučení. To same v pripade jakéhokoliv problemu. Proto jsem jej nechtela kupovat on-line, nýbrž na ,,sve" pobočce. To je cele

      Vymazat
  3. Chudák, ještě, že se u toho nepo... Ovšem zkušenost je to nepříjemná. Zkus tam zajít znova, třeba bude na prodejně někdo ochotnější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mam jít utratit desítky tisíc korun na misto, o kterém budu doufat, ze priste tam budou snad dostatečně profesionální? Vis, do toho se mi uplne nechce, abych pravdu rekla. A to stejne, kdykoliv bych s něčím potřebovala pomoci.

      Vymazat
  4. Mám na blogu článek s názvem Yves Rocher za to nemůže....tak trochu na podobné téma jako tvůj clánek. Ani tady za to Apple nemůže, pokud to jde, najdi jinou prodejnu, napiš šéfovi virem napadeného prodavače, stížnost.....Apple je super, máme ho celá rodina a nic jiného nechceme :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muzu se zeptat, jakým způsobem a kde řešíte případné opravy či jinou údržbu vašich Apple produktů a jak dlouho vaše Apple počítače a notebooky máte?

      Vymazat
  5. Chápu asi tak trochu obě strany. Dříve jsem dělala brigádu v Orsay a tam byl na prvním místě 100% servis zákazníkům. Když ovšem už desátá zákaznice odsekla, že si "přeci oblečení zvládne vybrat sama", už to dotyčnou prodavačku tolik nemotivuje a na náladě to tedy taky nepřidá. Zase ovšem když se jedná o prodejnu, kde jsou ty ceny (nebudeme si lhát) dost vysoké, mělo by být v jejich zájmu mít zákazníky spokojené, aby byly lepší prodeje. Když má ale někdo Den blbec, těžko v sobě najde vnitřní klid, škoda :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barunko, já ale nebyla tento typ zákazníka, jak sis ostatně mohla přečíst ve článku. Chovám se slušně, s respektem a úctou ke každému člověku, v jakémkoliv obchodě, ať už si jdu koupit cokoliv za jakoukoliv cenu. A neocekavam nic vic, nez alespon to stejne jednání, což se zde nekonalo ani náznakem, bohužel.

      Vymazat
  6. Taky nemám úplně nejlepší zkušenosti a to konkrétně s prodejnou iStyle v Praze. Přístup nic extra a hlavně mě vyloženě nutili jeden typ Macbooku a ať si ho určitě koupím hned teď. Já nejsem člověk, který bez rozmyslu koupí věc za 40.000,- takže jsme se nakonec domluvili s prodavačem, že mi dá svoje tel.číslo a že stačí mu napsat sms a on mi ho rezervuje. Asi za dva dny jsem se rozhodla, že si koupím Macbook Pro. Panu prodavači jsem psala a nic. Zkoušela jsem volat a nic a to několikrát. Takže jsem zašla do prodejny u nás v Hradci Kr. a koupila jsem si ho tam. Přístup super, poradili mi, byli ochotní, nenutili mě do ničeho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, tak to je skvělý přístup v tom Hradci, presne s takovým jsem se vzdy setkala v zahraničí a očekávala jej i u nas v Olomouci. A jsi s nim spokojena, mela jsi uz notebook od Apple predtim?

      Vymazat
    2. Právě že jsem měla notebook HP a váhala jsem zda si koupit Macbook. Ale vzhledem k tomu, že jsem naprosto spokojená s iphonem, ipadem a ipodem,tak jsem spoléhala, že i Macbook bude dobrý a koupila jsem si ho. A nelituju ani na chvilku. Jsem spokojená, je rychlý, tichý, barvy jsou naprosto úžasný. A na střih videa je to prostě pro mě naprosto dokonalé. Takže určitě bych do něj šla znovu :) Je sice dražší, ale určitě se to vyplatí.

      Vymazat
  7. Kde jsi kupovala všechny svoje apple věci dosud? Já nakupuju přímo na apple stránkách, tady na ty rádoby apple story nemám nervy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakup on-line mi k ničemu neni, pokud se chci informovat o případném servisu a jiných věcech, což jako Apple začátečník považuji za nezbytné.

      Jedinou věc, kterou Apple mam je telefon a ten mam z Anglie, myslim jsem to i zmiňovala v clanku Samsung Galaxy versus iPhone 6, ale iMac jsem mela v plánu z prave výše uvedených důvodů pořídit u nás.

      Vymazat
    2. To chápu, ale oni ti po telefonu všechno poradí, taky jsem s nima řešila a nebyl jediný problém;-)

      Vymazat
    3. Ze by to po telefonu šlo a osobne ne? No ty jo, to je zvláštní filozofie a nevím jestli stojím o to byt jeji součásti.

      Vymazat
  8. Zajdi do Zlína, tam jsou moc příjemní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rekla bych, ze to provozuje stejný clovek a pokud bych uz musela jet tuhle věc řešit mimo Olomouc, raději zvolím Brno nebo Prahu. Je skoda, ze jsem na olomoucké iStores hodne spolehala i jako na autorizovaný servis, po teto zkusenosti přemýšlím, zda do iMacu vůbec jít.

      Vymazat
  9. A teraz cakas ze ti za tento clanok daju imac zadarmo ako odskodne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíše bych si přála lepší zacházení provozovatele teto pobočky se svými zaměstnanci, protože jednání šéfa vůči tomuto člověku, se kterým se mi dotyčný svěřil, je doslova šokující!

      Nebyla jsem na rozdíl od jejich vlastního zaměstnance nijak poškozena, proč tedy chtít odškodné? Sobeckým jednání nikdy nikdo nikomu nepomohl a je ohromně smutné, že jsou mezi námi lidé, takhle smýšlející.

      Vymazat
  10. Veru, pokud se pro iMac přeci jenom rozhodneš, tak doporučuju prodejny v Brně. Byla jsem několikrát jak ve Vaňkovce, tak v Olympii, kupovala jsem tam iphone, ipad, imac a různé doplňky... přístup byl vždy pohodový, poradili, doporučili... nejspokojenější jsem byla s prodejnou ve Vaňkovce, kde v té době pracovaly slečny a zrovna některé věci k Macovi mi vysvětlili přece jenom líp než pánové - myslím tím srozumitelněji :D :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja byla stoprocentně rozhodnuta, těšila jsem se na nového pomocníka, kterého uz opravdu potrebuji, ale ted jsem upřímně tak akorát znechucena. Mela jsem se vykašlat na nějaké vlastnictví a podporu českého obchodu a privezt si jej z Anglie, tak jako vsechno. Tam si jinak váží zákazníků!

      Vymazat
  11. Zda-li o ten PC stojis, tak bych asi neresila chovani jednoho prodavace, jestli si tam prisla o trictvrte na 9, prodavaci bylo vazne zle, byl tam cely den od rana...tak se mu nedivim, ze uz byl neprijemny, mu ty prachy z prodeje nejdou, ma obycejny plat prodavace, tak mu to nejspis ani nestoji za to aby se pretvaroval a choval se profesionalne. A jeste kdyz uz pocital kasu , na coz potrebzje klid....vim, ze ty asi tohle nikdy nezazilas...nestalas cely den v praci v obchode.Pro zamestnavatele je taky slozity vymyslet zaskok za nemocnyho pracovnika, nikdo se nehrne do prace. Kdyztak zkus v Olomouci zajit jeste na Horni lan, jak je ollies atd..tam je taky apple istore? Treba se tam k tobe budou chovat lepe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně ti řeknu, že pokud bych měla ke svému zaměstnání přistupovat takovým způsobem, jaký popisuješ a asi i z vlastní zkušenosti znáš (nedejbože provozuješ), moc velkou radost ze života bych asi opravdu neměla.

      No, moje zkušenost je taková, jaká asi může být o 17 leté holky pracující na směny ve večerce na Dolním náměstí, s partou starších ženských a mladinkým šéfem, který o přístupu k zaměstnancům věděl asi tolik, co já jaderné energii. A přesto jsem každého poctivě pozdravila, s úsměvem jej obsloužila a ještě mu popřála hezký den. S naprostou samozřejmostí, přece si to zaměstnání nebudu ošklivit.

      Už jsi někdy stála v zimě brzy ráno hodinu před dveřmi pracoviště a čekala, až šéf přijde otevřít krám, protože ti nejel lepší autobus? Oproti tomu je celodenní šichta procházka růžovým sadem :-D

      O Horním lánu už mi říkalo více lidí, zkusíme to i tam, díky za tip.

      Vymazat
  12. Veru, doporučím ti koupim jinde. V olomouci mám jen špatné zkušenosti a vždy vše řeším v Praze. Nebo Bratislavě. Nebo nejlépe! ve Vídni.
    V Olomouci mi odmítli vyměnit rozbitý display na S6 ... i když byl v doživotní záruce... ve Vídni? do druhého dne. bezplatně.
    Olomoucká prodejna je hodnocena jako jedna z nejhorších.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi hodně doporučován iProduct na Horním lánu, uz podle jejich webovek si myslim, ze tam to bude celkove o uplne jiném přístupu.

      Obdobný problem s iPhone 6S jsme ted řešili v USA a sama jsem koukala, jak bezproblémově k opravě přistupovali. Taky dobré vědět, co v Šantovce zažili i ostatní, obzvláště co se týče servisu :-/

      Vymazat
  13. Nejhorší co můžeš jako zákazník udělat je jít něco řešit, pokud to není akce na minutu, těsně před zavíračkou. I ti ochotní prodavači bývají nevrlejší.

    A pak mě překvapuje jak moc řešíš servis. To jdeš do koupě nového počítače s tím, že se pokazí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak vidim, v určitých kruzích je asi stále vysoce problematické, aby se sel zákazník dvacet minut před zavíráckou informovat na dostupnost zboží , a dokonce potkává věštce, kteří ocividne aniž by promluvil uz tuší, o co se bude jednat a rovnou jej vyhazují. No ty jo, do jakých obchodů to chodíš, ja jsem v dnešní době zvykla na vstřícný přístup i pet minut po zaviracce.

      Jinak samozrejme, ze se informuji na případný servis čehokoliv, co se muze pokazit. Tak jako bych si nekoupila auto bez zajištěné údržby, tak jako presne vím, kam zajit s případnou opravou všech svých fotoaparátů. Spis se divím, ze jsou stále mezi námi tací, kteří tímto způsobem neuvazují.

      Vymazat
  14. Doporucim prodejny iStyle. Sama jsem tam pracovala. Velice casto se delaji namatkove kontroly kvalit prodeje sluzeb apod. Samozrejme se muze stat ze ma prodejce horsi den ale toto jsem nezazila nikdy. Takze za me brnenske prodejny iStyle. V tuto chvili asi nejlepe Vankovka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristi dekuji za tip, už mi byla doporučována prodejna iStyle jak ve Vaňkovce, tak i na Zličíně, tam mají očividně daleko profesionalnější přístup.

      Vymazat
  15. Veru, je to zajímavý článek. Sice je to jen franchisa, ale určitě bych to řešila nějakým podáním stížnosti jak majiteli licence tak přímo na Apple, je to sice malá věc, ale pořád je to reprezentace značky. Jinak k tomu, že prodavači nebylo dobře a bylo 10 minut do zavíračky, bylo to bohužel jeho selhání, ano má šéfa na houby, ale místo toho aby na mě sypal co mu je, mohl slušně říct, že nákup takového zboží zabere víc jak 10 minut a pokud máš čas, ať dojdeš další den, že se ti budou plně věnovat k tvé maximální spokojenosti. Je to jeho práce, mě kolikrát ty lidi taky nebaví, jako vážně nebaví, ale je to moje práce, tak prostě se kousnu usměju a obsloužím je, ikdyž mám třeba 20 minut po zavíračce, hlava mě bolí jako střep atd. Prostě je to moje práce a hlavně dělám reklamu pro značku kde pracuji.
    Od další návštěvy by mě to 100% odradilo, není to tričko za 200,- ale zboží v hodnotě několika desítek tisíc, a k tomu čekáš i nějaký servis.Vzhledem k tomu, že hodně cestuješ bych se nebála zakoupit zboží třeba ve Vídni nebo v Anglii. Janka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, on ten člověk ani netušil, co po něm budu chtít, každopádně po této zkušenosti jsem opravdu velmi zvažovala, zda se na iMac nevykašlat a nejít do úplně jiné značky.

      Naštěstí prodejna v Šantovce není jediná, což jsem si dnes potvrdila ve skvělém iProduct na Horním lánu v Olomouci. Všechno zlé je k něčemu dobré. Já budu mít počítač od skvělých profíků s lidským přístupem, kteří své práci rozumí a snad se i díky tomuto článku zlepší pracovní podmínky pro zaměstance v Šantovce.

      Vymazat
  16. Odpovědi
    1. Domčo, co ti v tomto článku přijde super? Já jej naopak považuji za hodně smutný

      Vymazat
  17. Mám podobnou zkušenost z Prahy Nový Smíchov a Černý most. Arogance a na dotaz jak vymazat Iphone 5 abych ho mohla prodat mi odpovedeli ať si to najdu na netu. Svůj Macbook jsem kupovala v Kanadě a naprostá špička a cena tenkrát mnohem nižší než u nás. Jinak IPhone je sice dobrý, ale uprednostnuji teď už jiné značky stejně výkonné a o kolem 10 tisíc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha ha, tož to jsi musela zalapat po dechu při takové odpovědi stejně jako já v pátek :-D Notebook bych si přivezla rovnou z USA, tam to bylo za směšné ceny, ale iMac bych neuvezla.

      Vymazat
  18. Bohužel mne nepřekvapuje tvá příhoda. Spíš je mi líto některých komentářů tady. I odmítnout se dá slušně. Měl ti dát vizitku, omluvit se a domluvit se na jiný den. Zabralo by to pár vteřin, méně než jeho výmluvy, i když chápu, že může mít nějakého šéfa, nějaké pracovní podmínky. Ten člověk, ten jedinec si určuje, jak se bude chovat. Proč je v české povaze ten negativismus?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, pod tvůj názor se podepisuji, sama bych to nevyjádřila lépe. Bohužel.

      Vymazat
  19. Moc nechápu ty reakce "co bys chtěla 15 minut před zavíračkou?". I kdyby se tam přišel zákazník na něco zeptat minutu před, tak co? Když mají někde otevřeno do devíti, znamená to dobu, kdy prodavači obsluhují zákazníky, ne jejich pracovní dobu. Takže kasu, úklid a tak podobně si mají dělat potom, pokud na to během provozní doby není čas. Chápu, že jim mnohdy zaměstnavatel platí jen tu provozní dobu, ale to je jejich boj a zákazníka to nemusí zajímat. Taky jsem kdysi brigádničila ve službách (konkrétně pohostinství) a vedoucí nám platila jen po dobu, kdy jsme měli otevřeno, kolikrát tam přišel někdo i pár minut před zavřením, ale neexistovalo si před hostem začít dělat kasu nebo úklid. Měla jsem na výběr - zůstat nebo odejít a to má každý prodavač/číšník/... Ale rozhodně to nesměl odnést host. I teď jako OSVČ (hodně v kontaktu s lidma) ctím "náš zákazník náš pán". A já jako zákazník vyžaduju totéž.A tím opravdu nemyslím nesmyslné vys**ání, ale prostě jen jednání na úrovni.

    Řekla bych, že tu pořád přetrvává duch socialismu, kdy prodavač, číšník nebo úředník byl bůh a zákazník tu byl pro něj, ne obráceně. Naštěstí se to lepší a mnoho podnikatelů už pochopilo, že tudy cesta nevede, ale kdo ví, jestli tohle někdy vymizí úplně. Já sama nemám ráda, když se přehnaně opěvuje zahraničí a plive se na Česko, ale pravda je, že v tomhle směru pořád dost zaostáváme. Jenže když vidím, že to lidem přijde naprosto normální a někteří by se tomu prodavači div neomluvili za to, že tam chtěli nechat pár desítek tisíc, tak si naděje moc nedělám.

    Takže já rozhořčení Veroniky plně chápu.
    Katka

    OdpovědětVymazat
  20. Začínáš být uznávanou bloggerkou. Tyto negativa ti nejsou zapotřebí...Ser na to. Kup si to jinde a neřeš to... Čtenářky chtějí být happy. Nechej si poradit. m a neřeš mě jo, a v tom overalu vypadáš děsně. Jak těhotná, ať ti prodlouží pás, zařezává se ti to mezi nohy a dnes je modní dlouhá délka pod kotníky To není proti tobě, je kráva, která tě do toho navlékla....Je ti to krátké.... Ten kabátek je krásný....Měj se

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako uznávaná blogerka nehodlám byt méně upřímná a jednat méně narovinu oproti dřívějšku, proto považuji za nutnost upozornit na takto otřesné jednani. Jak bych se pak cítila kdybych to nezminila, další čtenářky tam mely teze zkušenost a myslely si, ze slušně a profesionálně se tam chovají pouze k VIP. Sobectvim clovek nic nezmění.

      A ocenila bych, kdyby ses řídila vlastni radou, na napadání tady neni nikdo zvědavý a vse lze napsat i slušnou formou!

      Vymazat

Děkuji za komentář a přeji vám hezký den!

Veronika