Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

neděle 11. září 2016

Snídaně pro každý den aneb týden snídaní s Veronikou

DSC_0785

Když jsem před rokem radikálně změnila svůj životní styl a začala s pravidelnými návštěvami fitness, bylo mi jasné, že bez úpravy jídelníčku to nepůjde. Byla jsem zvyklá jíst jedno, maximálně dvě jídla denně, což je to nejhorší, co svému tělu můžete udělat. Člověk se pak nemůže divit, že je bez nálady a energie, ale skvělé je, že v momentě, kdy najedete na pravidelné porce, okamžitě zaznamenáte pozitivní změny!

Snídaně jsem v té době vůbec neřešila a když jsem s nimi začala, vůbec mi nedělaly dobře. Dnes ale patří mezi má nejoblíbenější (a nejzásadnější) jídla, bez kterých si neumím začátek dne představit a klidně si i přivstanu, abych si tento každeodenní rituál jak se patří vychutnala.

Dnes bych se s vámi tedy ráda podělila o mé nejoblíbenější a budu ráda, když mi napíšete, které vás inspirovaly a co máte k snídani rádi vy. Zároven mi dejte vědět, zda by vás články o zdravém životním stylu zajímaly, ráda je občas mezi příspěvky na blogu zařadím :-)

Avokádo, vajíčko, cottage a šunka se zeleninou


Začnu mou naprosto nejtypičtejší snídaní, kterou si dopřávám asi nejčastěji. 

Cottage mám doma neustále, ráda jej používám do pomazánek a jak uvidíte v jednom z následujících příkladů, jsou z něj i skvělé lívance. Avokádo absolutně miluji, toho se snad nikdy nepřejím a v kombinaci s vajíčkem a šunkou je překvapivě dobré.

Tenhle mnami talíř máte hotový za pár minut než se uvaří vejce a dopřejete si z něj spoustu zdravé a chutné energie pro skvělý začátek dne. Sklenice vody s citronem vám bezvadně nastartuje metabolismus a zároven tělu dodá hydrataci, zelenina je nezbytná pro trávení a měli bychom jí denně sníst alespon 400 gramů .

DSC_0366


Dobrá vláknina, sušené a čerstvé ovoce s ořechy a jogurtem


Přestože tuhle snídani nazývám nouzovou, mám ji moc ráda. Dobrou vlákninu můžete mít doma do zásoby, taktéž bílý řecký jogurt se v lednici najde vždy a vlašské ořechy a sušené ovoce se taky ve špajzu neztratí.

Proto když mi dojdou vajíčka, šunka, či cottage, dobrá vláknina s jogurtem a s něčím, mě vždy zachrání. Je z ní překvapivě hodně energie, nemám po ní nejmenší problém být dostatečně na ranní tréning. 

Komu by sušené švestky či merunky nepřišly dosatečně sladké, může pro dochucení použít agávový sirup.

DSC_0385


Okurkové chlebíky s lučinou a cukrovým melounem


Přesně takhle si představuji časově nenáročnou snídani při pohodovém víkendovém ránu, kdy se rozmazlím sladkým melounem a zároven si pochutnám na svěží okurce.

V základu je žitný nebo slunečnicový celozrnný chlebík, lučina a svěží okurka. Nachystáno máte raz dva a pokud jste doposud okurky připravovali pouze jako přílohu tak veřte, že i takhle jsou skvělé.

Klasické nadýchané pečivo u mě doma nenajdete. Po přečtení knihy Život bez pšenice jsem k němu tak nějak získala odpor a i když si jej občas koupím, zůstane netknuté. Nerozhodla jsem se pšeničné produkty nejíst úmyslně, ale mé tělo k tomu samo dospělo a netouží po nich.

DSC_0762


Lívance s cottage, banánem a ovesnými vločkami


Jednoduchý a lahodný způsob, jak naložit s rozměklým banánem, potěšit jazýček i oko a zároven si dopřát chutnou snídani.

Rozmixujete jeden banán s jedním cottage kelímkem, 100 gramy ovesných (i ječných) vloček, jedním vajíčkem a malou lžičkou kypřícího prášku. Já nechávám přes noc v ledniččce a ráno mám nachystáno raz dva. Na ozdobení používám bílý jogurt, čerstvé ovoce (jahody, banán, maliny), případně opět agávový sirup.

DSC_0782


Hemenex co dům dal


Do základu na pánvičku položím dva plátky šunky, rozklepnu dvě vajíčka a pak, co dům dal. Může být špenát, žampiony (předem podušené), kozí sýr, jarní cibulka či cokoliv, co máte rádi. Pro ještě větší dávku zdraví přidávám chlorelu a nenaklíčená semínka, nezbytnou zeleninu a lehce opražený celozrnný chlebík.

Hodně jsem si v chladnějších dnech oblíbila Kusmi čaje a tento BB Detox je výborný i jako ledový čaj. Ten připravíte velmi jednoduše. Vložíte jej přes noc do nádoby se studenou vodou do ledničky a ráno máte hotovo. Můžete přidat plátky citronu, ale je chutově natolik výrazný, že to ani není potřeba.

DSC_0479


Zdravý chlebík s avokádem


Jak vidíte, nemusíte chodit nakupovat denně, abyste měli pestré snídaně. Celozrnný chlebík a lučina poslouží jako základ a zbytek může být naprosto odlišný od předchozích dnů. Zde bylo opět použito mé oblíbené avokádo a pak naklíčené mungo fazole s ředkvičkami. 

Ráda první jídlo dne ráda doplním něčím sladkým ve formě ovoce, které mi vždy dodá pocit zakázaného mlsání, které si mohu v této zdravé formě bez problémů dopřát :-)

DSC_0396


Ovesná kaše s ovocem a ořechy


Kaše k snídani patří mezi mé oblíbence, přísady v případě nedostatku jiných surovin doma opět naleznete téměř vždy.

V jejím základu naleznete ovesné a ječné vločky a chia semínka zalitá kokosovým Alprem. Takhle je nechám přes noc při pokojové teplotě nabobtnat a ráno už jen doplním o oblíbené ovoce a oříšky.

Vločky vás rychle a dobře zasytí, ale je potřeba doplnit i o ořechy, aby se brzy nedostavil pocit hladu.

DSC_0505

9 komentářů:

  1. Vynikajici tipy na snidane. Ja mam rada rychly mix ovesnych i pohankovych vlocek, bananu, jogurtu a trochu soj. mleka, chia a lnenych seminek, protoze to mohu vypit. Nekdy pridam i jine ovoce.

    Budu se tesit i na dalsi zdrave tipy! Nikdy poradne nevim, co zdraveho k obedu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti je fakt, ze tekutá forma je někdy příjemnější :-) Proto mam rada smoothie, do ktere si ke svacine muzu namixovat témeř cokoliv.

      Vymazat
  2. krasne fotky...co take pisali v tej knizke Zivot bez psenice? zhnus ho aj mne :) lebo ja si klasicky chrumkavy chlieb neviem akosi odopriet,aj keby som rada

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedá se říct, ze by mi to pšenici vyloženě zhnusilo a ver mi, ze i ja si neumělé predstavit život bez chleba se šunkou a mlikem k veceri.

      Knihu doporucuji přečíst, pak pochopíš. Ja to nijak nedramatizovala, ale uz jsem to nechtela. A k pečivu se vrátila az po roce na důrazně upozorneni vyzivoveho poradce, ale i tak sahám po žítnem ci slunecnicovem.

      Vymazat
  3. Výborný článok Veronika, určite by ma potešili aj iné články na tému zdravého životného štýlu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímala se o neco konkrétního? Diky!

      Vymazat
    2. Priste tipy na obedy a vecere :)

      Vymazat
  4. A sakra.. asi mám hlad :D super inspirace ;)

    OdpovědětVymazat
  5. tak tohle je bomba článek, za mě palec nahoru

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář a přeji vám hezký den!

Veronika